Röster från loppet
1497 personer kom till start i vårt premiärlopp 1a maj 2026. Vädret var fint och stämningen god. Många upplevde en platt och snabb bana. Smidig nummerlappsutdelning. Massor av vätskestationer (var 4e kilometer).
- Fint lopp och visade stråk och Västerås framsida vid vattnet, bra!
- Tycker det var ett otroligt bra lopp och väl arrangerat
- Det vackraste loppet jag nägonsin sprungit! Platt och lättsprungen bana. Många vätskestationer, mänga funktionärer. Trevlig, peppande och hjälpsam publik ocksä. Jättebra arr! Det här loppet rekommenderar jag alla att springa. Tack!



Bilder från loppet

Starten på 10km
David Nilsson kom till start. En av Sveriges vassaste löpare på 10km och uppåt genom tiderna!
Bilder här. Tagga @paul.rogefelt @realbigboss @vasterastidning @vasterasmarathon vid användande av bild.

Flera 100 skrev på vår PB-vägg!
Många gjorde sitt första marathon. Andra hade sprungit mer än 50 stycken.
Bilder finns här: https://oscaruusitalofoto.pixieset.com/vasterasmarathon2026/. Kod för nedladdning: 5518. Bilder kan användas på social medier. Tagga @vasterasmarathon och @oscaruusitalo_foto

Medalj med Västeråsgurka och glad löpare
https://redhorse.se/RedhorsePhotoshop.php. Gå till Västerås Marathon. Sök på ditt startnummer

